Kundeservice og billettering for buschauffører.
Målgruppe: Uddannelsen henvender sig til personer, der opfylder kravene til erhvervsmæssig personbefordring med bus og som har eller søger arbejde som bybus- og/eller rutebilchauffør.
Beskrivelse:
Deltageren har, efter gennemført uddannelse, kendskab til organisationsstruktur for områdets trafikselskab og kender de gældende kvalitetskrav, der stilles til vognmænd og chauffører i den kollektive trafik. På denne baggrund kan deltageren:
- Selvstændigt foretage normalt forekommende arbejdsopgaver som fører af rutebil.
- Gennemføre god og kompetent kundebetjening
- Foretage korrekt afregning over for busselskabet
Deltageren kan, på baggrund af sit kendskab til de kvalitetskrav, der stilles til vognmænd og chauffører, udføre følgende opgaver i forbindelse med sit arbejde som rutebuschauffør i den kollektive trafik:
- Korrekt mikrofonbetjening
- Check af rejsehjemmel
- Korrekt udstedelse af billetter
- Korrekt anvendelse af billetmaskine og -systemer
- God og kompetent kundebetjening i forbindelse med billetteringen.
- Kvalitetskrav